تبصره: اگر در مقابل و یا در مجاورت قطعات دوار و متحرک ماشین ها استفاده از پیش بند ضروری باشد، باید از پیش بند دو تکه استفاده شود به گونه ای که قسمت پایین تنه و بالاتنه از یکدیگر مجزا بوده و به قسمی بسته شود که اگر به طور اتفاقی قسمتی از آن را ماشین در حال کار بگیرد، بتوان آن را به سهولت و سریع باز کرد.؛
برگزاری اولین دوره تخصصی سیستم های اطفای حریق گازی با معرفی Novec 1230 در دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر تهران توسط شرکت کارافایر (دفتر رسمی کمپانی Bettati) - ۲۵ اردیبهشت؛
ماده 218- فرسایش1 : تغییر یک خاصیت و یا خواص اولیه مواد تشکیل دهنده لباس ایمنی در اثر گذشت زمان را گویند.
ماده 219- سطح کارآیی2 : شماره اختصاص یافته به سطح یا طبقه ویژه کار آیی لباس را گویند که با استفاده از نتایج آزمون درجه بندی می شود.؛
ماده 188- انگشت : از انگشت شست تا انگشت کوچک به ترتیب از 1 تا 5 شماره گذاری می شوند.
ماده 189- دستکش1 : پوشش دست برای کل دست که ماده حفاظتی تا مچ دست ادامه دارد و هر انگشت را به طور جداگانه پوشش می دهد (شکل 1-الف).؛
ماده 166- میزان مجاز تماس با صدا : حداکثر شدت صدایی که فرد می تواند درمدت زمان مشخص با آن تماس داشته باشد.
ماده 167- میزان کنترل صدا : میزان کاهش وکنترل صدا و همچنین انحراف استاندارد آن توسط گوشی در یک سوم اکتاو باند1.؛
ماده 140- سرپنجة فولادي: قطعهاي فولادي كه سرپنجة پا را در برابر ضربههايي با انرژي برخوردي 100 الي 200 ژول محافظت ميكند.
ماده 141- كفي داخلي: كفي قسمت داخلي كفش كه غير قابل حركت است.
ماده 142- آستري: موادي كه سطح داخلي روية كفش را ميپوشاند، به گونه ای که پاي استفادهكننده از كفش در تماس مستقيم با آن قرار گيرد؛
ماده 89- ماسک کامل2 : پوششي است مقابل صورت كه چشم، بيني، دهان، چانه يا به عبارت ديگر كل صورت را ميپوشاند.
ماده 90- نيم ماسك3: پوششي است مقابل صورت كه دهان، بيني و چانه را ميپوشاند.؛
ماده 63- تجهيزات داخل كلاه: مجموعة كاملي از وسايلی كه در جاي مشخصي از كلاه بر روي سر قرار گرفته است و سبب جذب انرژي ميشود . اين قسمت ها شامل موارد زیر است؛
ایمنی وبهداشت محیط مدرسه که در فصل چهارم آیین نامه اجرایی مدارس به آن توجه شده ، از اصول اولیه بهداشت مدارس است . بدون شک یکی از مولفه هایی که در آموزش وپرورش کودکان تاثیر اجتناب ناپذیر دارد محیط مادی وفیزیکی حاکم بر مدرسه است . محیط مدارس باید به گونه ای باشد تا از هر لحاظ به نیاز های جسمی ، روانی واجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد ؛
اين مركز كه تحت نظارت مـركز آتشنشـاني عمل مينمايد حدود 2سال پيش در توكيـو تأسيس شد. در اين مركز آموزشهاي لازم جهت بكار بردن خاموشكننده ها، فايرباكسها، آموزش كمكهاي اوليه، پناهگرفتن هنگام حوادثي از قبيل زلزله و يا حوادث طبيعي ديگر، بكارگيـري عمليـات فردي براي نجات و استفاده از پله فرار، آشنـايي و استفاده از سيستـمهاي اتوماتيك و پنلهـايي كه در اكثر ساختمانهاي بلند منصوب ميباشد، برگزار ميشود.؛
پايتخت ژاپن (توكيو) كه مركز اقتصادي، سياسي، تجاري، فرهنگي و غيره ميباشد، شهري است پرتراكم ، با ساختمانهاي بلند و راههاي زير زميني(subway ) فراوان كه روز به روز با افزايش جمعيت بر تراكم اين شهر افزوده شده، تعداد ساختمانهاي بلند نيز افزايش مييابد و ارتباطات زيرزميني نيز وسيعتر مي گردد،؛