کلیپ انفجار توسط بخار بنزین
- شناسه خبر: 18730
- تاریخ و زمان ارسال: 3 شهریور 1396 ساعت 16:05

انفجار توسط بخار بنزین
جهت کاهش تبخیر بنزین در اثر «تبخیر تنفسی»، با استفاده از مخازن سقف شناور جهت نگهداری بنزین در انبارهای نفت و آببند نمودن آنها، عملاً حجم مؤثر تماس بین مایع و بخار به حداقل ممکن رسیده و تلفات
اشاره شده به شدت کاهش مییابد. (کمتر از ۱٪)جهت جلوگیری از انتشار و هدایت بخار بنزین در اثر «تبخیر عملیاتی» با توجه به آن که در زمان بارگیری نفتکشها، به ازای حجم مایع وارد شده به تانکر، همان حجم
بخار به اتمسفر رانده میشود (بالانس حجمی)، لذا در این راستا، طی طراحی انجام شده در ساختار بازوهای بارگیری (TL) از ورود بخار بنزین به اتمسفر جلوگیری گردیده و به سمت واحد بازیافت (VRU) هدایت
میگردد.به منظورکاهش، عدم انتشار و هدایت بخار بنزین حاصله در جایگاههای عرضه سوخت با ایجاد یک خط برگشت بخار ما بین مخازن زیرزمینی جایگاه و مخزن نفتکش، از خروج بخار بنزین مخازن جایگاهها در زمان
تخلیه نفتکش به اتمسفر جلوگیری و با اشاره به اصل «بالانس حجمی» بخار موجود به سمت نفتکش هدایت گشته که عملاً یک مرحله تولید بخار از بین میرود. (Stage 1)همچنین به منظور جلوگیری از انتشار بخار
موجود در باک خودروها به اتمسفر (در زمان سوختگیری)، طرحی در دست بررسی بوده که با بهره جستن از نازلها، شلنگها و ادواتی خاص، بخار متصاعده از باک خودرو را به سمت مخازن ذخیره زیرزمینی جایگاه
هدایت مینماید. (Stage II)در راستای بررسی عملکرد سیستماتیک کنترل بخار بنزین، با اندازهگیری میزان (VOCs) جایگاهها، مشاهده گردید که قبل از اجرای طرح Stage I میزان آلایندگی تقریباً معادل۱۱۰۰ppm بوده،
لکن پس از اجرای آن، این میزان به ۰٫۰۰۱ پی پی ام کاهش یافتهاست. این در حالی است که حد مجاز استاندارد جهانی برای آن حدوداً ۳۵ppm در نظر گرفته شده.