تکنیک ایجاد فضا توسط رم جک Cross Ramming
- شناسه خبر: 23641
- تاریخ و زمان ارسال: 17 بهمن 1397 ساعت 10:00
تکنیک ایجاد فضا توسط رم جک Cross Ramming
در بسیاری از آسیبهای خودرویی یا هواپیمایی، جایی که دسترسی به بیمار مشکل ساز است، بدترین آسیبها دسترسی نداشتن به راههای تنفسی و یا خونریزیهایی است که ممکن است برای فرد آسیب دیده در داخل خودرو به وجود بیاید. بنابراین در مواردی که یک قربانی در این شرایط باقی بماند، داشتن توانایی برای دسترسی سریع و ایجاد فضای مناسب جهت نجات بیمار بسیار لازم است. بدون این فضا، شما یا متخصص نمیتوانید به راحتی و به طور مؤثر اقدام به نجات جان قربانیان کنید.
ما همیشه باید برای حوادث طبیعی و غیرطبیعی آماده باشیم و برنامهای مؤثر در اختیار داشته باشیم. از بین بردن یک درب، برای اکثر خدمه، یک مهارت نسبتاً استاندارد است و در اکثر موارد به شما دسترسی کافی میدهد. اما در مورد تجربیات کمتر و پیشرفتهای پیچیدهتر مانند رانندگی که باعث برخورد اجسام سخت (مانند چپ کردن اتومبیل، اجسامی مانند گاردریلها، درختان و….) و ایجاد حادثه میشود چطور برخورد کنیم؟
رمها از همه ابزارهای هیدرولیکی ایمن تر و بهترند. تا به حال موردی دیده نشده که مشکلی در هنگام نجات توسط آنها به وجود بیاید و همیشه در صحنه حادثه، کاربردی ایمن دارند. بنابراین اگر ما به ندرت در مورد رام صحبت میکنیم یا آن را مورد استفاده کمتری قرار میدهیم، از تجربه و تخصص کم ما در مورد این وسیله است. رمپینگ صلیبی هنگامی استفاده میشود که آسیب شدید به وسیله نقلیه وارد شده باشد و به ما اجازه میدهد که خودرو را تا حد امکان نزدیک به شکل قبل از برخورد قرار دهیم، یعنی ضمن اینکه خودروی کاملاً پرس شده را تا حد زیادی به حالت اولیه درمیآورد، در عین حال در اطراف فرد حادثهدیده فضایی ایجاد میکند که بتوان آن فرد را از داخل خودرو نجات داد.
مراحل نجات با رم صلیبی
* در ابتدا سعی کنید وسیله نقلیه را طوری قرار دهید که قسمت آسیب دیده در بالا قرار بگیرد. همچنین خودروی آسیب دیده را در حالتی قرار دهید که در جهت خودروها یا مسیر رفت و آمد نباشد.
* خودرو را طوری قرار دهید که راه هوایی بیمار هر چه سریعتر باز شده و صندلی داخل خودرو به صورت ثابت قرار گیرد تا بیمار بتواند تنفس کافی داشته باشد.
* شاید مهمترین نکته در هنگام راندمان متقابل (یا استفاده از ابزارهای هیدرولیک دیگر) این است که درک اصل نیروهای هیدرولیکی و طراحی و قدرت خودرو را ببینید. شما در حال تلاش برای ساختن ماشین هستید و بنابراین باید مفهوم قدرت نسبی را در نظر بگیرید. این بدان معنی است که پایه قوچ خود را باید در یک نقطه نسبتاً قوی تر از منطقه مورد نظر خود قرار دهید.
* بازسازی خودروی آسیب دیده باید در شرایطی باشد که شما ابتدا نزدیک بیمار را باز کرده و اطراف فرد آسیب دیده فضا برای نجات او فراهم شود. قرار دادن رم صلیبی در جای نادرست ممکن است صدمات جبرانناپذیری به بیمار بزند.
ساخت رمپ صلیبی با بلندترین تلسکوپ هولمترو که با اشارهگر لیزری برای موقعیت یابنده درست شده، انجام شده است:
نتیجه
با ساخت و ساز مدرن امروز، ما میبینیم که بیشتر از ۱۰ سال گذشته میتوانیم جان رانندگان، سرنشینان و حتی خلبانان هواپیما را از میان لاشه های اجسام سخت نقلیه نجات دهیم، پس با افزودن به مهارتهایمان بیایید از دستگاههای هیدرولیکی پیشرفته، جان انسانها را نجات داده و اطمینان داشته باشیم که میتوانیم از این راه، آسیبهای مهم بحرانی را به حداقل برسانیم چون ثانیه به ثانیه جان انسانها مهم و حیاتی است.