جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - Friday 18 August 2017
کد خبر : 12614
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
بازدید: بازدید: 1011

۵ روش برای افزایش کالری‌ سوزی ورزش‌ های استقامتی


5 روش برای افزایش کالری‌ سوزی ورزش‌ های استقامتی

ورزش‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا همگی برای سوزاندن کالری مناسب هستند اما پنج روش ویژه برای این کار وجود دارد. به نقل از MNT، مطالعات انجام شده در دانشگاه آریزونا نشان داده است ورزش‌های استقامتی دو برابر بیشتر از آنچه تصور می‌شود، کالری می‌سوزانند. محققان با اندازه‌ گیری میزان مصرف اکسیژن مصرفی ورزشکاران دریافتند که ورزش‌های استقامتی در میزان کالری سوزی تاثیرگذار هستند. […]

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

ورزش‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا همگی برای سوزاندن کالری مناسب هستند اما پنج روش ویژه برای این کار وجود دارد.

به نقل از MNT، مطالعات انجام شده در دانشگاه آریزونا نشان داده است ورزش‌های استقامتی دو برابر بیشتر از آنچه تصور می‌شود، کالری می‌سوزانند. محققان با اندازه‌ گیری میزان مصرف اکسیژن مصرفی ورزشکاران دریافتند که ورزش‌های استقامتی در میزان کالری سوزی تاثیرگذار هستند.

گزارش‌ها نشان داده است اگر یک فرد ۸۰ کیلوگرمی ۵ مایل در ساعت بدود، به ازای هر ساعت ۶۰۶ کالری می‌سوزاند. بنابراین انجام ورزش استقامتی در کنار ورزش هوازی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

پنج روش برای افزایش کالری‌ سوزی و کاهش وزن عبارتند از:

۱- بر روی استقامت عضلات کار کنید

ورزش‌هایی که بر استقامت عضلات کار می‌کنند، بر کالری‌سوزی تاثیر بسزایی دارند. وزنه زدن یکی از ورزش‌ها برای افزایش استقامت عضلات است. بنابراین اگر وزنه‌ای که می‌زنید سبک است، باید تعداد تکرار حرکت را افزایش دهید.

۲- افزایش شدت

برای انجام ورزش موثر بهتر است تمرین‌های قلبی عروقی، قدرتی و استقامتی را با هم ترکیب کنید. می‌توانید این ورزش‌ها به صورت شدید و کوتاه مدت انجام دهید. تمرین‌هایی همچون برپی، اسکات و حرکت مانند کوهنوردان می‌تواند موثر باشد.

۳- ورزش‌های ترکیبی انجام دهید

با انجام ورزش‌های ترکیبی می‌توانید بر روی گروه‌های عضلاتی مختلف کار کنید. برای مثال انجام حرکت اسکات باعث کاهش چربی بدن و افزایش حجم عضلات می‌شود. در صورتی که همراه با اسکات وزنه بزنید، هم بر روی بالاتنه و هم پایین تنه کار کرده‌اید.

۴- مصرف پروتئین را افزایش دهید

تحقیقات نشان داده است انجام ورزش‌های استقامتی باعث کاهش وزن می‌شود. همراه با انجام این ورزش‌ها دریافت پروتئین باعث افزایش کیفیت ریکاوری می‌شود.

۵- قبل از انجام ورزش‌های قلبی – عروقی وزنه بزنید

با وجود اینکه بررسی‌ها نشان داده است ورزش‌های استقامتی همراه با ورزش‌های هوازی به کاهش وزن کمک می‌کنند، ترتیب انجام این ورزش‌های نیز می‌توانستند مهم باشد. بررسی‌ها نشان داده است افراد اگر قبل از انجام ورزش‌های قلبی – عروقی وزنه بزنند، بیشتر این حرکت را تکرار خواهند کرد. به علاوه وزنه زدن باعث آماده‌تر شدن بدن و بهتر انجام دادن ورزش‌های بعدی می‌شود.

می‌توانید یکی از ورزش‌ها را صبح و یکی را عصر انجام دهید.

منبع : ناموجود
نویسنده : ناموجود

نمایشگاه cpse نمایشگاه isaf نمایشگاه cpse
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ساملباس کار خادمچهارمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSEتبليغات تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات
test