جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - Friday 15 December 2017
کد خبر : 17446
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
بازدید: بازدید: 3811

مقاله

طراحی و کاربری مولتی روتور چند منظوره بر مبنای ماموریت های ویژه در امداد،نجات و اطفاء


افزایش روز افزون استفاده از پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) و جایگاهی که این نوع پرنده ها در صنایع خدماتی پیدا کرده اند ، باعث شده که سرمایه گذاری کلانی در این زمینه شود. یکی از مهمترین بخش ها در طراحی و ساخت این نوع پرنده ها، طراحی سیستم کنترل بر مبنای نوع کاربری از پیش تعیین شده می باشد که فاکتورهایی مانند برد و مانور پذیری بالا در آن حائز اهمیت است لذا در انتخاب سیستم کنترل و ابزار دقیق مناسب باید دقت بسیار نمود. از آنجا که افزایش برد پرواز در پهپادها از دغدغه اصلی طراحان سیستم کنترل می باشد،

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

۳۱

مازیار کربلایی شعبانی  -دانشجوی دکتری مهندسی صنایع

مسئول پژوهش، معاونت فنی و توسعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران؛

M.K.SHABANI@LIVE.COM

افزایش روز افزون استفاده از پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) و جایگاهی که این نوع پرنده ها در صنایع خدماتی پیدا کرده اند ، باعث شده که سرمایه گذاری کلانی در این زمینه شود. یکی از مهمترین بخش ها در طراحی و ساخت این نوع پرنده ها، طراحی سیستم کنترل بر مبنای نوع کاربری از پیش تعیین شده می باشد که فاکتورهایی مانند برد و مانور پذیری بالا در آن حائز اهمیت است لذا در انتخاب سیستم کنترل و ابزار دقیق مناسب باید دقت بسیار نمود. از آنجا که افزایش برد پرواز در پهپادها از دغدغه اصلی طراحان سیستم کنترل  می باشد، لذا روشی نوین به جهت عدم وابستگی کامل پهپاد به ایستگاه زمینی در کنار الکتریک-اویونیک هیبریدی از نوعی متجانس برای پرنده ای با ماموریت خاص مجهز به نوع خاصی از شاسی و موتور که با نگاهی ویژه جهت امداد نجات و اطفاء طراحی شده است شایان توجه می باشد.چنانچه بر مبنای دسته بندی های رایج و متداول بخواهیم طبقه بندی در این حوزه داشته باشیم می توانیم از جنبه های گوناگونی به کلاس بندی پهپاد ها به طور مستقل و یا ترکیبی بپردازیم.به طور مشخص دسته بندی پهپاده های نظامی و غیر نظامی- پرنده های بال ثابت و مولتی روتور ها از دسته های اصلی در کلاس بندی بوده که خود بر مبنای زمینه کاری به پرنده های فوق سنگین،سنگین،کلاس متوسط، کوچک و ریز پرنده ها تقسیم می شوند،از طرفی نوع پیشرانه نیز برای تآمین قوای مورد نیاز در پرواز خود دارای رده بندی می باشد.در این حوزه طراحی و ساخت پرنده صرفاً برای مبنای ماموریت کاری بوده چرا که عواملی نظیر مدت زمان پرواز،نوع ماموریت محوله،موقعیت مکانی (محل پرواز)،شرایط آب و هوایی،وزن تجهیزات منصوب و… شروط ابتدایی را شامل می شوند.

ادامه این مطلب ویژه کاربران عضو می باشد، لطفاً وارد شوید

نویسنده :

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامپاک پایرواجلاس سالانه جوامع ایمن ایراننمایشگاه جایگاه سوخت و صنایع وابستهکنفرانس ملی مدیریت کلانشهر ها سومین همایش تخصصی رفتار شناسی حریقسومین همایش و نمایشگاه ایمنی ،اطفا حریق،امداد و نجات تبليغات
test