جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - Friday 26 February 2021
کد خبر : 32609
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فوریه 2021 - 12:57
بازدید: -

سرمقاله ماهنامه 36:

شکوفایی در صنعت ایمنی و آتش‌نشانی


«بهترین سال‌های عمر شما سال‌هایی هستند که نتیجه بگیرید مشکلات شما مال خودتان هستند. آنها را به گردن مادر، محیط زیست یا رئیس نمی اندازید. می‌فهمید که سرنوشت خودتان را کنترل می‌کنید.»

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

«بهترین سال‌های عمر شما سال‌هایی هستند که نتیجه بگیرید مشکلات شما مال خودتان هستند. آنها را به گردن مادر، محیط زیست یا رئیس نمی اندازید. می‌فهمید که سرنوشت خودتان را کنترل می‌کنید.»

این جمله معروف روانشانس و فیلسوف آمریکایی آلبرت الیس است. نمی دانم چقدر بااین جمله موافق هستند اما تنها راه نجات و تغیییر شرایط درک این موضوع است.

شاید بسیاری معتقد باشند جبر جغرافیایی و وضعیت سیاسی  در یک جامعه کاملا متفاوت از دیگر جوامع است و نمی توان نقش سیاستگذاران را نادیده گرفت. اما مطمئن باشید همیشه برای بهانه تراشی و عدم مسئولیت پذیری دلایلی وجود دارد.

اکنون که شرایط شیوع ویروس کرونا در جهان اپیدمی شده است شاید بهترین زمان برای حرکت به سمت جلو باشد. بسیاری از کسب و کارها در این دوران دچار مشکل شده اند.

افرادی از این رکود به سلامت عبور خواهند کرد که به دنبال حل مشکلاتشان به روش‌های گوناگون باشند. در صنف ایمنی و آتش نشانی نیز مانند دیگر صنوف شاهد رکود بوده ایم

ولی باور کنید در همین شرایط نیز همکارانی هستند که نه تنها فروش و ارائه محصولاتشان کمتر نشده بلکه با بهره گیری از دانش و آگاهی روز و تکنیک‌های تبلیغاتی و گسترش واحد خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتری فروش محصولاتشان بیشتر هم شده است.

اگر بخواهیم نگاه هرم وارانه به صنف داشته باشیم باید از فروشگاه‌ها و توزیع کنندگان شروع کنیم. بسیاری از فروشگاه‌ها از شرایط خود راضی نیستند.

در وهله اول نباید نگاه سال‌های گذشته به کسب و کار را امسال نیز داشته باشند و باید تمام برنامه ریزی خود را به زمان حال معطوف سازند.

ساده ترین روش ارتباط گرفتن با مشتریان قدیمی به هر بهانه‌ای است و گذاشتن تخفیفات ویژه زمستانه یا فصلی برای محصولات حتی به قیمت کم شدن حاشیه سود که این موضوع در دراز مدت می‌تواند سود آوری بسیاری داشته باشد.

بخش دوم تولیدکنندگان و برندهای بزرگی هستند که به نحوی محصولات خود را در اختیار عوامل فروش می‌گذارند. توصیه می‌کنم ارزش افزوده محصولاتشان را نسبت به دیگر رقبا با قرار دادن مشوق‌هایی برای توزیع کنندگان خود بیشتر کنند.

به عنوان مثال همه ما می‌دانیم که استعلام گرفتن تا تصمیم نهایی خرید برای مشتری بعضا دوهفته یا بیشتر به طول می‌انجامد. نوسانات بازار باعث شده است.

شکوفایی  ایمنی و آتش‌نشانی

تمام استعلام‌ها نهایتا تا ۴۸ ساعت اعتبار داشته باشند و وقتی قیمت جدید به مشتری اعلام می‌شود نتیجه اش انصراف از خرید است که هم به فروشنده و هم تولیدکننده آسیب می‌رسد.

شرکت‌های تولیدکننده باید امکاناتی را در اختیار عوامل فروش خود در این زمینه قرار دهند. حاشیه سود بیشتر برای فروشنده که او نیز بتواند برای مشتری تخفیف بیشتری در نظر بگیرید

و اطمینان از ثبات حدودی قیمت محصولات که نتیجه‌اش اعتماد مصرف کننده به آن برند خواهد شد. بخش بعدی وظیفه اتحادیه، سازمان آتش نشانی و مرکز تحقیقات وزارت کار است،

که با نظارت دقیق بر روی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باعث دلگرمی و تشویق بیشتر برای ادامه راه شوند. وقتی یک فروشگاه  اقدام به گرفتن جواز کسب می‌کند، یا تولیدکننده ای محصول جدید و استانداری را تولید می‌کند.

طبعا این مراحل باعث ایجاد هزینه‌های بیشتری برای آن مجموعه نسبت به شرکت‌هایی که بدون مجوز فعالیت دارند، خواهد شد.

تا حد امکان در این شرایط باید از هزینه‌هایی مثل حق اشتراک یا غیره کاسته شود و از طرفی نظارت تنبیهی بیشتری برای افراد سود جو که به طور غیر قانونی در صنف فعالیت می‌کنند گذاشته شود تا باعث دلگرمی اعضای صنف شود.

وقتی یک محصول بی کیفت قاچاق وارد چرخه فروش می‌شود علاوه بر به خطر انداختن جان مردم باعث آسیب رساندن به تولیدکنندگان و فضای کسب و کار کشور نیز می‌شود.

برخی مواقع یک دیدار صمیمانه اعضای اتحادیه یا مدیران آتش نشانی و خداقوت گفتن به فعالان صنف به مراتب از مشوق‌های مالی تاثیرات مثبت بیشتری خواهد داشت. تعامل و همفکری مستمر مدیران با فعالان صنف باعث پویایی و رونق در خواهد شد.

در آخر نیز دولت در بخش قانون گذاری باید قوانینی را در جهت تسریع روند تولید به تصویب رساند و علاوه بر کم کردن هزینه‌های جانبی گرفتن مجوزهای معمول امکانات بیمه‌ای و تسهیلات ویژه چون وام بانکی و غیره برای تولیدکنندگان و واردکنندگان در نظر بگیرید.

باور کنید تنها راه نجات از رکود در این شرایط همدلی و همراهی تمام بخش‌های مختلف در هر حوزه و صنفی است. در همین شرایطی که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و تحریم‌ها فراوانی به کشور تحمیل شده است

بزرگانی در صنف ایمنی و آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند که هر روز به ارتقای سطح کیفی محصولات و نوآوری جدیدی دست پیدا می‌کنند.

مسئولین ازاتحادیه گرفته تا وزارتخانه باید از این فعالان ضمن تشکر و قدردانی حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشند. در همین چندماه پیش وقتی شیوع ویروس کرونا همه جهان را گرفتار کرده بود در ایران به خودکفایی تولید ماسک رسیدیم.

در همین وضعیت موجود شاهد بوم سازی و رونمایی تجهیزات آتش‌نشانی از شرکت‌های چون آریاکوپلینگ، زیتکس و بسیاری دیگر بوده‌ایم. صنف ما به معرفی بزرگانش و الگوبرداری دیگران از شرکت‌های موفق در این حوزه نیاز دارد.

نویسنده :

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

fireindex نمایشگاه مجازی صنایع ایمنی و اطفا تهران نمایشگاه تخصصی مجازی بهداشت،ایمنی،محیط زیست،انرژی ipas تبلیغات تبلیغات تبلیغات