پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - Thursday 19 October 2017
کد خبر : 8972
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
بازدید: بازدید: 1411

سوانح رانندگی در شیراز بحرانی ست


سوانح رانندگی در شیراز بحرانی ست

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هشدار داد: وقوع سوانح ترافیکی در این کلان‌شهر و فوت‌های ناشی از این حوادث به حد بحرانی رسیده است. احمدرضا نقیب‌ زاده در جلسه علنی دوشنبه ۳۰ آذر شورای شیراز گفت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت وقوع حوادث ترافیکی و فوت ناشی از این حوادث در شیراز، توجه بیشتر به ایمنی عابران پیاده یک الزام به‌شمار می‌رود. وی بیان […]

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هشدار داد: وقوع سوانح ترافیکی در این کلان‌شهر و فوت‌های ناشی از این حوادث به حد بحرانی رسیده است.

احمدرضا نقیب‌ زاده در جلسه علنی دوشنبه ۳۰ آذر شورای شیراز گفت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت وقوع حوادث ترافیکی و فوت ناشی از این حوادث در شیراز، توجه بیشتر به ایمنی عابران پیاده یک الزام به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: عابران پیاده درصد بالایی از آسیب‌دیدگان سوانح ترافیکی را به‌خود اختصاص داده‌اند به‌طوریکه اکنون میانگین فوت عابران پیاده ناشی از حوادث رانندگی در کشور ۳۵ درصد و در شیراز ۵۵ درصد است، به این معنا که در شیراز ۵۵ درصد از فوت‌های ناشی از وقوع حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده می‌شود.

نقیب‌زاده با یادآوری اینکه از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۸۴ عابر پیاده در شیراز بر اثر حوادث رانندگی فوت کرده‌اند، گفت: ضعف ایمنی عابران پیاده و کم توجهی به این موضوع در روند توسعه شهری از مسائلی است که در شیراز با آن روبرو هستیم. افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده و گذر‌های زیر زمینی از اقداماتی است که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و تلاش شود با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شود.

نقیب‌زاده با یادآوری اینکه یکی از مصوبات شورای چهارم، احداث ۲۰ زیرگذر در شیراز بوده است، اجرایی نشدن آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: شهرداری شیراز باید به تکلیف شورا برای اجرای طرح‌های ترافیکی عبور ایمن عابران پیاده با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مصوب، همزمان با به بهره‌برداری رسیدن آنها، اقدام کند.

این عضو شورا همچنین اشغال پیاده‌روها به عنوان فضاهای کارگاهی در حین اجرای ساخت و سازهای شهری را از موارد مهم دانست و تاکید کرد: چنین اقدامی زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی و ایجاد ناامنی در تردد شهروندان است.

وی لزوم توجه شهرداری به این امر را یادآور و متذکر شد: یکی از این موارد، مسدود شدن بخشی از یک پیاده‌رو در خیابان قصردشت به‌مدت ۱۰ سال است و شهرداری هم هیچ اقدامی برای آزادسازی آن انجام نداده است. با توجه به اینکه رفع سد معابر از وظایف اصلی شهرداری است باید با اهمیت دادن به این موضوع موانع ایمنی در معابر جمع‌آوری شود.

منبع : ناموجود
نویسنده : ناموجود

نمایشگاه cpse نمایشگاه isaf نمایشگاه cpse
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامپاک پایرواجلاس سالانه جوامع ایمن ایراناجلاس سالانه جوامع ایمن ایرانتبليغات تبليغات تبليغات تبليغات
test