پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - Thursday 19 October 2017
کد خبر : 8852
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
بازدید: بازدید: 1711

سرماخوردگی و عملکرد آتش نشانان


سرماخوردگی و عملکرد آتش نشانان

آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟ گلودرد احساس بسیار بدی است. درد عضلات و بینی که از آن آبریزش دارید نیز تکمیل کننده این حس است اما اگر با تمام این احوال حس و حال تمرین دارید ، آیا باید تمرین کنید یا خیر؟ جدا از این می توانید برای دیگران در باشگاه احتمال مریض شدن داشته باشید دیگر چه خطراتی وجود دارد که […]

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟
گلودرد احساس بسیار بدی است. درد عضلات و بینی که از آن آبریزش دارید نیز تکمیل کننده این حس است اما اگر با تمام این احوال حس و حال تمرین دارید ، آیا باید تمرین کنید یا خیر؟

جدا از این می توانید برای دیگران در باشگاه احتمال مریض شدن داشته باشید دیگر چه خطراتی وجود دارد که بخواهید با احوال مذکور تمرین کنید؟

خبر خوبی که داریم این است: کسانی که ورزشکارند از مریضی سریع تر رها می شوند و علائم کمتری را نسبت به افراد بی تحرک تجربه می کنند. بر اساس تحقیقاتی که سال ۲۰۱۱ انجام شده اطلاعات جالبی درباره سرماخوردگی و تمرین کردن در دوره آن به دست آمده است که در قالب پرسش و پاسخ از محققان آن می توانید در جریان نتایج قرار بگیرید. وقتی که حس می کنید در آستانه سرماخوردگی هستید ، آیا باید برنامه تمرین را تغییر دهید؟

اگر حس می کنید در آستانه یک سرماخوردگی عادی هستید ، می توانید بدون محدودیت خاصی تمرین کنید. اگر بعد از تمرین حس کردید حالتان بدتر شد ، باید تمرین را متوقف کنید ، چند روز استراحت دهید یا در حد ۵۰ از توان خود تمرین کنید. مثلاً به جای ۳۰ دقیقه هوازی فقط ۱۵ دقیقه کار کنید یا به جای ۵ ست از یک حرکت فقط ۱ ست از آن را اجرا کنید.

فقط یک قانون را مد نظر قرار دهید: اگر علائم شما شامل آبریزش بینی گلوی خشک یا عطسه است برای تمرین کردن مشکلی ندارید. اما اگر علائمی مثل احتقان سینه ، درد عضله ، ناراحتی معده و … دارید باید استراحت کنید.

وقتی که وسط سرماخوردگی هستیم چه باید بکنیم؟ آیا عرق کردن به بهبودی بیماری کمک می کند؟

اگر تب دارید در خانه بمانید. همچنین ، اگر علائم معده درد دارید باید استراحت کنید. اگر حس خستگی دارید دلیلی برای تمرین کردن وجود ندارد. علاوه بر این شما طی ۵ روز اول از ۷ روز حالت مسری دارید. استراحت کردن اجازه می دهد که سیستم ایمنی بدن ریکاوری شود. زود بخوابید و خواب اضافی داشته باشید ، مقدار زیادی مایعات بنوشید و از داروهای سرماخوردگی استفاده کنید یا حتی از ایبوپروفن استفاده کنید.

از چه زمانی می شود تمرینات را مجدداً شروع کرد؟

باید به بدن توجه کنید. سرماخوردگی معمولاً ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد اما ریکاوری آنفلوآنزا می تواند ۲ تا ۳ هفته طول بکشد. بستگی به شدت آن دارد. طی ۳ تا ۴ اول بعد از مریضی با ۱۰۰ درصد توان تمرین نکنید. با ۷۵ درصد از شدت نرمال آغاز کنید ( چه هوازی چه وزنه ) و بعد از هفته اول به تدریج شدت را بالا ببرید. اگر خیلی زود تمرین را شدید کنید فاز ریکاوری طولانی می شود.

منبع : ناموجود
نویسنده : ناموجود

نمایشگاه cpse نمایشگاه isaf نمایشگاه cpse
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامپاک پایرواجلاس سالانه جوامع ایمن ایراناجلاس سالانه جوامع ایمن ایرانتبليغات تبليغات تبليغات تبليغات
test