شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - Saturday 20 October 2018
کد خبر : 12847
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
بازدید: -

سحر و افطار چی بخوریم؟


سحر و افطار چی بخوریم؟

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت خراسان‌ جنوبی، گفت: با مصرف سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری وعده‌های سالم‌تری را خواهیم داشت. کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، میزان نیاز بدن به کالری تفاوت چندانی با حالات غیر روزه نداشته فقط نحوه زمان‌بندی مصرف مواد غذایی برای آزاد شدن ذخایر چربی فشرده و قدیمی و جایگزین […]

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت خراسان‌ جنوبی، گفت: با مصرف سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری وعده‌های سالم‌تری را خواهیم داشت.

کامبیز مهدی زاده اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، میزان نیاز بدن به کالری تفاوت چندانی با حالات غیر روزه نداشته فقط نحوه زمان‌بندی مصرف مواد غذایی برای آزاد شدن ذخایر چربی فشرده و قدیمی و جایگزین شدن آنها با بافت‌های جدید و قابل دسترسی متفاوت است.

وی با بیان به اینکه در ماه رمضان، در بیشترین زمان فعالیت در طول روز کمترین مصرف مواد غذایی را داریم، افزود: فعالیت‌های روزمره سبب از دست رفتن کالری شده و وزن بدن کم خواهد شد و در طول روز کمترین مصرف مواد غذایی را داریم.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان، تصریح کرد: مقدار مصرف مواد غذایی در مورد افراد مختلف با توجه به جنسیت، وزن و سن متفاوت بوده، ولی در حالت معمول بین دو الی چهار کیلوگرم کاهش وزن وجود دارد که این کاهش، قسمتی مربوط به از دست دادن کالری و قسمتی مربوط به عدم دریافت مواد غذایی و آب است.

مهدی‌زاده عنوان کرد: افرادی که به جهت کاهش یا افزایش وزن از رژیم‌های غذایی خاصی استفاده می‌کنند، ناهار رژیم خود را در سحری میل کرده و وعده غذایی مربوط به صبحانه را برای افطار در نظرگرفته و شام رژیم را هم در جای خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نیازهای تغذیه‌ای در سنین مختلف متفاوت است، افزود: نیاز به انرژی با افزایش سن کاهش می‌یابد که در ارتباط با کاهش اندازه بدن، کاهش توده چربی و کاهش فعالیت بدنی است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه نیازهای پروتئینی در سالمندان کمی بیشتر از افراد جوان است، گفت: سالمندان برای حفظ تعادل نیتروژنی و پیشگیری از تعادل منفی آن و جلوگیری از تحلیل عضلات لازم است.

مهدی‌زاده با اشاره به گروه از مواد غذایی که باعث جلوگیری از یبوست می‌شوند، افزود: افراد سالمند به علت کم تحرکی اکثرا دچار یبوست هستند، مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده مثل سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری نسبت به سنین جوان بیشتر توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به انرژی در خانم‌ها و آقایان متفاوت است، یادآور شد: در خانم‌ها با توجه به این که در دوره عادت ماهیانه کمبودهایی از قبیل آهن دیده شده، میزان نیاز به برخی از مواد غذایی بیشتر است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: خانم‌ها، بالاخص افرادی که تازه به سن بلوغ رسیده‌اند، نسبت به تغذیه خود دقت بیشتری نموده و با مصرف بیشتر مواد سرشار از آهن مثل؛ گوشت‌ها، حبوبات، جگر، آجیل و خشکبار باعث جلوگیری از عوارضی مثل کم خونی و ریزش مو شوند.

منبع : ناموجود
نویسنده : ناموجود

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

test