یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - Sunday 7 March 2021
کد خبر : 23641
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 فوریه 2019 - 10:00
بازدید: -

دو مورد پزشکی کلیدی برای نجات­ دهنده ­ها در صحنه؛ لزوم حفظ تنفس و خون است.

تکنیک ایجاد فضا توسط رم جک Cross Ramming


هولمانرو
رم­ها از همه ابزارهای هیدرولیکی ایمن ­تر و بهترند. تا به حال موردی دیده نشده که مشکلی در هنگام نجات توسط آنها به وجود بیاید و همیشه در صحنه حادثه، کاربردی ایمن دارند.

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

تکنیک ایجاد فضا توسط رم جک Cross Ramming

در بسیاری از آسیب­های خودرویی یا هواپیمایی، جایی که دسترسی به بیمار مشکل­ ساز است، بدترین آسیب­ها دسترسی نداشتن به راه­های تنفسی و یا خونریزی­هایی است که ممکن است برای فرد آسیب دیده در داخل خودرو به وجود بیاید. بنابراین در مواردی که یک قربانی در این شرایط باقی بماند، داشتن توانایی برای دسترسی سریع و ایجاد فضای مناسب جهت نجات بیمار بسیار لازم است. بدون این فضا، شما یا متخصص نمی­توانید به راحتی و به طور مؤثر اقدام به نجات جان قربانیان کنید.

ما همیشه باید برای حوادث طبیعی و غیرطبیعی آماده باشیم و برنامه­ای مؤثر در اختیار داشته باشیم. از بین بردن یک درب، برای اکثر خدمه، یک مهارت نسبتاً استاندارد است و در اکثر موارد به شما دسترسی کافی می­دهد. اما در مورد تجربیات کمتر و پیشرفت­های پیچیده­تر مانند رانندگی که باعث برخورد اجسام سخت (مانند چپ کردن اتومبیل، اجسامی مانند گاردریل­ها، درختان و….) و ایجاد حادثه می­شود چطور برخورد کنیم؟

رم­ها از همه ابزارهای هیدرولیکی ایمن ­تر و بهترند. تا به حال موردی دیده نشده که مشکلی در هنگام نجات توسط آنها به وجود بیاید و همیشه در صحنه حادثه، کاربردی ایمن دارند.  بنابراین اگر ما به ندرت در مورد رام صحبت می­کنیم یا آن را مورد استفاده کمتری قرار می­دهیم، از تجربه و تخصص کم ما در مورد این وسیله است. رمپینگ صلیبی هنگامی استفاده می­شود که آسیب شدید به وسیله نقلیه وارد شده باشد و به ما اجازه می­دهد که خودرو را تا حد امکان نزدیک به شکل قبل از برخورد قرار دهیم، یعنی ضمن اینکه خودروی کاملاً پرس شده را تا حد زیادی به حالت اولیه درمی­آورد، در عین حال در اطراف فرد حادثه­دیده فضایی ایجاد می­کند که بتوان آن فرد را از داخل خودرو نجات داد.

رم-جک

مراحل نجات با رم صلیبی

* در ابتدا سعی کنید وسیله نقلیه را طوری قرار دهید که قسمت آسیب دیده در بالا قرار بگیرد. همچنین خودروی آسیب دیده را در حالتی قرار دهید که در جهت خودروها یا مسیر رفت و آمد نباشد.

* خودرو را طوری قرار دهید که راه هوایی بیمار هر چه سریعتر باز شده و صندلی داخل خودرو به صورت ثابت قرار گیرد تا بیمار بتواند تنفس کافی داشته باشد.

* شاید مهمترین نکته در هنگام راندمان متقابل (یا استفاده از ابزارهای هیدرولیک دیگر) این است که درک اصل نیروهای هیدرولیکی و طراحی و قدرت خودرو را ببینید. شما در حال تلاش برای ساختن ماشین هستید و بنابراین باید مفهوم قدرت نسبی را در نظر بگیرید. این بدان معنی است که پایه قوچ خود را باید در یک نقطه نسبتاً قوی تر از منطقه مورد نظر خود قرار دهید.

* بازسازی خودروی آسیب دیده باید در شرایطی باشد که شما ابتدا نزدیک بیمار را باز کرده و اطراف فرد آسیب دیده فضا برای نجات او فراهم شود. قرار دادن رم صلیبی در جای نادرست ممکن است صدمات جبران­ناپذیری به بیمار بزند.

ساخت رمپ صلیبی با بلندترین تلسکوپ هولمترو که با اشاره­گر لیزری برای موقعیت یابنده درست شده، انجام شده است:

رم-جک

نتیجه

با ساخت و ساز مدرن امروز، ما می­بینیم که بیشتر از ۱۰ سال گذشته می­توانیم جان رانندگان، سرنشینان و حتی خلبانان هواپیما را از میان لاشه ­های اجسام سخت نقلیه نجات دهیم، پس با افزودن به مهارت­هایمان بیایید از دستگاه­های هیدرولیکی پیشرفته، جان انسان­­ها را نجات داده و اطمینان داشته باشیم که می­توانیم از این راه، آسیب­های مهم بحرانی را به حداقل برسانیم چون ثانیه به ثانیه جان انسان­ها مهم و حیاتی است.

 

 

نویسنده :

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

fireindex نمایشگاه مجازی صنایع ایمنی و اطفا تهران نمایشگاه تخصصی مجازی بهداشت،ایمنی،محیط زیست،انرژی ipas تبلیغات تبلیغات تبلیغات