چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - Wednesday 23 August 2017
کد خبر : 18270
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
بازدید: بازدید: 411

مقاله

بازارسازی حرفه‌ای درصنعت ایمنی از حریق


images (2)
با توسعه‌ی روزافزون علوم و فنون ایمنی از حریق در دنیا، موضوع بازارسازی و رونق فروش محصولات و فن‌آوری‌ها نیز از اهمیتی معادل پیشرفت‌های تکنولوژیکی آن برخوردار است

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست "بامنا"؛

با توسعه‌ی روزافزون علوم و فنون ایمنی از حریق در دنیا، موضوع بازارسازی و رونق فروش محصولات و فن‌آوری‌ها نیز از اهمیتی معادل پیشرفت‌های تکنولوژیکی آن برخوردار است، لیکن این امر علیرغم پتانسیل بسیار بالای خرید و فروش تجهیزات ایمنی، به‌دلیل عدم استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مدرن بازاریابی آنچنان که باید تحقق نیافت. صرف نظر از علل و عوامل موثر در بروز این عقب‌ماندگی جزیی! با مرور موارد زیر قصد است تا با تکیه بر تجربیات متخصصین این حرفه، متدهای گسترش و توسعه‌ی بازارهای فعلی و جدید مرور گردد. دریافت نقطه‌نظرات خوانندگان لذت‌بخش است.

  1. شناخت:

برای اینکه در این صنف حرفی برای گفتن داشته باشید می‌بایست خود، مشتریان و بازار را کاملاً شناخته و هر روز خودتان را به‌روز نگهدارید.

– خودشناسی: در مرحله‌ی ابتدایی باید بدانید که چه‌کاره‌اید. ( فروشنده‌ یا واردکننده ) چقدر راجع به اجناسی که می‌فروشید اطلاعات دارید. ( نوع محصول، کارایی، ممنوعیت‌های کاربردی، نحوه‌ی خدمات پس از فروش، نحوه‌ی نصب و راه‌اندازی، خدمات رایگان و … ) محصولی که وارد می‌کنید چه مزایا و معایبی دارد و با چه تجهیزات دیگری همخوانی و قابلیت تطابق دارد. ( نمونه‌ی آزمایشی است، در دنیا پذیرفته‌شده است، منسوخ شده و … ) سهم از بازار و سهم از مشتری‌تان چقدر است. ( چند درصد بازار ایمنی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، نفت، گاز، معادن، صنایع، بیمارستان‌ها، منازل مسکونی و اماکن تجاری را در اختیار دارید ) به همین مقدار که مشتری دارید و بعضی مواقع از تأمین نیاز آنها هم بر نمی‌آیید بسنده نکنید، در خیلی از کشورها، مرزهای فیزیکی معنی ندارد! به زبان‌های بین‌المللی مسلط شوید، قراردادهای زیادی هستند که ترجمه‌ی غیرفنی، شما را از موهبت‌هایشان محروم می‌کند.

– مخاطب‌شناسی: بدانید مشتری شما چه گروه‌هایی هستند. در کدام منطقه‌ی جغرافیایی بیشتر حضور دارند. چه حجمی از نیازهایشان را می‌توانید پوشش دهید.

– بازارشناسی: تحقیق کنید که چه فن‌آوری‌های جدیدی به بازار آمده است. با شرکت‌های رقیب دوست باشید، روزی هر کس از طرف خالق یکتا تعیین شده و تقلای بیشتر به هر قیمتی، حماقت است، ولی درجا نزنید. با موج بازار و تغییرات موجود حرکت کنید. خودتان را به جای مشتری قرار دهید، می‌بینید که چقدر نیاز به تغییر دارید. پاساژهای جدید، جولانگاه بزرگان بازار است، از قافله‌ی آنها عقب نمانید. بازارهای فروش اجناس مرتبط با محصول‌تان را هم بشناسید، مشتریان شما از اینکه طی معامله با شما، در وقت‌شان صرفه‌جویی می‌شود، خیلی خوشحال می‌شوند.

  1. تبلیغات:

یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های تکان‌دادن بازار، تبلیغات هدفمند است. تبلیغات شامی انواع مختلفی می‌شود که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد. تبلیغات اینترنتی، تلویزیونی، روزنامه‌ای، مجله‌ای و یا انتشار پوستر و کاتالوگ و …. . لیکن از قبل تدارک ببینید تا پاسخگوی هجوم احتمالی مطالبات مشتریان جدید باشید. در برگزاری سمینارهای مرتبط با موضوع محصول یا فرآورده‌ی شما سهیم شوید. در نمایشگاه‌های مرتبط غرفه بگیرید. از نمایشگاه‌های غیرمرتبط هم بازدید کنید، مشتریان بالقوه‌ای در آنها ذخیره‌اند که فقط شما مطلع می‌شوید. برای همایش‌ها مقاله ارسال کنید. در مجلات تخصصی حوزه‌ی خود آگهی داده و با رپورتاژ آگهی، خودتان را بیشتر معرفی کنید. با بنر و پوسترهای جذاب به محیط کارتان پرستیژ بدهید. اختصاص نمایندگی‌ در شهرستان‌ها، بازوان قوی‌ای برای جذب پروژه‌های پراکنده برایتان ایجاد می‌کند. هنوز افرادی زیادی هستند که نمی‌دانند نسل جدید سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، خودروها، کلاه‌های آتش‌نشانی، لباس عملیاتی، هود، شیلنگ، فایرباکس و … را شما دارید. از متخصصین تبلیغاتی حرفه‌ای برای نشان‌دادن‌تان استفاده کنید و به پیشنهادات‌شان اعتماد کنید.

  1. تعامل:

– از مدیران ایمنی شرکت‌هایی که نیاز به محصولات شما دارند دعوت کنید تا از شرکت، فروشگاه و مجموعه‌ی شما بازدید کنند. کارآموزهای دانشگاهی را جذب کنید و از گزارشات کارآموزی آنها برای پیشرفت کار استفاده کنید. با ایجاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری با شرکت‌های آموزشی و استفاده از پتانسیل ارزشمند آنها در تهیه‌ی سیلابس‌های قدرتمند، زمینه‌ی تبلیغات غیرمستقیم ولی فوق‌العاده کارآمد را فراهم کنید. از شرکت‌هایی که به آنها محصول یا خدمات ارائه‌ داده‌اید، بازدید کنید، ممکن است محصولی دیگری بخواهند که شما بتوانید برایشان تهیه کنید. مثلث طلایی شرکت‌های بیمه، مشاوران آتش‌نشانی و تأمین‌کنندگان تجهیزات ایمنی از حریق برای افزایش ضریب ایمنی بیمه‌گزاران یکی از بهترین تعاملات در دنیا است، آن را دست کم نگیرید. در میان مشتریان‌تان مسابقه‌ای با هدف کاربرد بهتر محصول‌تان را برگزار و نتایج آن را با شوی تبلیغاتی آمیخته و منفجرش! کنید. در سالروز‌های مختلف، از ارتباط آن روز با صنف خودتان استفاده کامل ببرید ( مثلاً ببینید برای ۵ دی- روز ملی ایمنی در برابر زلزله و … چه‌کار می‌توانید بکنید که از شرایط موجود برای خودتان، مشتری جدید یا سهمی بیشتر از مشتری فعلی بسازید ) از شرکت‌تان برای برگزاری جلسات تبادل اطلاعات، جلسات به‌روز‌رسانی، معرفی فن‌آوری‌های جدید و … برای مدیران ایمنی شرکت‌های هم‌صنف ( نفتی‌ها، پتروشیمیایی‌ها، گازی‌ها، فرودگاهی‌ها، خودروسازی‌ها، داروسازی‌ها، معدنی‌ها، صنعتی‌ها و …. ) استفاده کنید.

  1. بازارسازی:

– ایجاد ارتباط با انجمن‌ها و کانون‌‌های نخبگان، مخترعین و کارآفرینان موجب ایجاد توانمندی‌های جدید و بالطبع مشتریان بیشتر می‌گردد. از صدور دستورالعمل‌ها و استانداردهای اجباری برای صنوف مطلع شوید تا بتوانید با تأمین مایحتاج موردلزوم در صف اولین‌ها قرار بگیرید. در سایت‌ها، وبلاگ‌ها و انجمن‌های اینترنتی عضو شوید تا آخرین اخبار و اطلاعات را با یکدیگر مرور کنید.

و نکته‌ی مهم‌تر اینکه هر چقدر برای کارکنان‌تان خرج کنید، سرمایه‌گذاری کرده‌اید، به‌شرطی که از آنها مشتریان جدید بخواهید. آنها را از دریافت حقوق ثابت به دریافت پورسانتی سوق بدهید. در دوره‌های آموزشی مرتبط با خودتان و یا دوره‌های تخصصی فروش و بازاریابی یک‌روزه که معمولاً در ایام تعطیل برگزار می‌شوند، شرکت کنید یا بخواهید تا برای آموزش کارکنان‌تان به شرکت شما بیایند. نیم‌ساعت قبل از خاتمه‌ی کار را به مرور فعالیت‌های امروز و اولویت‌بندی برنامه‌های فردا اختصاص بدهید. نتایج جلسات و موفقیت‌ها را برای همکاران تشریح کنید تا آنها نیز در روند کار قرار بگیرند.

نویسنده :

نمایشگاه cpse نمایشگاه isaf نمایشگاه cpse
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ساملباس کار خادمچهارمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSEتبليغات تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات
test